Aankomst Thailand - Mevrouw Nomad
298
post-template-default,single,single-post,postid-298,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive

Aankomst Thailand

En daar zit je dan, de wielen van het vliegtuig hebben net het eerste contact met Thailand gemaakt en je beseft dat de vlucht toch eigenlijk nog best snel is gegaan. Een halve dag geleden stond ik nog met mijn beide voeten op Nederlandse bodem en was ik een beetje zenuwachtig of we onze korte overstap wel gingen halen. Het vliegtuig vertrok namelijk ruim een half uur later dan gepland en met een transfer van 1,5 uur klinkt dat best spannend. Eenmaal aan boord kregen we te horen dat we te maken hadden met rukwind waardoor we zo weer een half uur van onze vluchttijd konden afsnoepen, pff gelukkig. In Zurich konden we onze benen even strekken om vervolgens aan het begin van de avond aan onze lange vlucht te beginnen. Ook hier werden we geholpen door de wind en zodoende stonden we ruim 9 uur later op Thaise bodem. Het is inmiddels omstreeks 09:00 uur lokale tijd.

Het moment waar je dan al een half jaar naar uitkijkt is aangebroken, ik ben gewoon in Thailand, het besef komt beetje bij beetje. De eerste keer dat ik hier was is inmiddels alweer 6 jaar geleden.
Een vriendin zei mij: ‘’Ps, snuif de geur op als je de slurf op Bangkok doorloopt, de échte Thailand geur’’. Ik werd omarmd door een warme deken en ja hoor daar was ie, de authentieke Thaise geur waarover ze het had, drong langzaam mijn neus in.
Eenmaal door de douane is één van het eerste waar mijn oog opvalt, stroopwafels! Zo dichtbij kan het soms zijn. En als ik even later in de taxi zit naar ons hotel toe valt mij op dat er een hele ontwikkeling heeft plaatsgevonden in de stad. Er staan veel meer hoge gebouwen dan ik mij kan herinneren en veel Engels komt mij tegemoet. Aangekomen bij ons hotel zijn we erg blij dat we direct in onze kamer kunnen, gezien het vroege tijdstip. Na een iets langere powernap, 3,5 uur later, lopen we aan het einde van de middag door Chinatown op zoek naar een verlate lunch. We belandden bij een straatkraampje en eten onze eerste echte Thaise rijstgerecht, gewoon op straat op een plastic krukje. Just the way we like it. Dat je van eten en slenteren moe wordt blijkt wel. Even weer een beetje acclimatiseren in ons hotel, het is toch nog een beetje wennen aan de drukkende hitte.

Shanghai Mansion kamer Shanghai Mansion

En is het heel erg als je op dag 1 gelijk al een massage neemt? De voetmassage is even heel erg welkom, de Thaise massage van Frans ook maar 2 dagen later herinnert zijn lichaam hem hier nog aan. Er zijn spieren geknakt en gebogen waarvan hij niet wist dat hij ze had en voor mogelijk hield. Deze dag komen tevens twee vrienden van ons aan in Bangkok om hun vakantie af te sluiten. En hoe kan dat nou beter dan met ons ;-). In de lobby van ons hotel wachten we Elina en Floris op. Frans houdt de wacht en waarschuwt mij zodra hun taxi aankomt. Ik spring op en loop naar ze toe, welkom! Jeetje, ze hebben lekker vakantie gehouden zeg want ze zijn aardig bruin geworden. Gelukkig hebben wij daar nog even de tijd voor.
We lopen wat rond, luisteren naar hun mooie vakantieverhalen en maken een globale planning voor de volgende dag voordat we vermoeid ons bed opzoeken. Inmiddels al ruim 18 uur wakker dus dat mag ook wel eens.

En als je denkt dat we vandaag geen avondeten meer hebben gehad; jawel hoor. Juist in Thailand mag je Chinatowngeen enkel eetmoment overslaan, daar is het veel te lekker voor. Ik heb mijn eerste ervaring met Mango Sticky Rice gehad. Echt voortreffelijk! Ben ik dit 6 jaar geleden vergeten te kopen ofzo?! Eigenlijk een dessert vanwege het zoete karakter van het gerecht maar ik zou eerlijk gezegd niet weten hoe je dit nog wegkrijgt na je avondeten, het is tenslotte een hele mango en kom rijst wat je krijgt. Anyway, het is een blijvertje dus het zal nog wel vaker op het menu staan :).